خدمات ما

همه‌چیز دربارۀ لوله مانیسمان و تاریخچه آن؛

لولۀ مانیسمان یا همان لولۀ بدون درز یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین نوع لوله‌ها در مصارف پروژه‌های عمرانی و صنعتی می‌باشد. لولۀ مانیسمان نخستین بار در سال ۱۹۵۰ میلادی در کشور آلمان توسط دو برادر به نام‌خانوادگی مانیسمان اختراع گردید. ماندگاری نام مانیسان بر روی این لوله منحصر به فرد تا به امروز، ریشه در همین مساله دارد.

در طول مراحل تهیه و تولید لولۀ مانیسمان همچنین هنگام فرآیند ساخت آن، بروز هرگونه درز یا نقطۀ جوش ممنوع بوده و باید سطح آن به‌صورت یک‌دست و کاملا صاف ساخته شود. سطح یکنواخت این لوله باعث افزایش راحتی نصب و استفاده از آن می‌شود.

این لوله از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و اهمیت خرید لولۀ بدون درز در کارهای عمرانی و کاربرد بسیار گستردۀ لولۀ مانیسمان در صنایع مختلف باعث محبوبیت این فلز شده است. همچنین قدرت ویژۀ این لوله در تحمل فشار، تغییرات دما، ضربه و اصطحکاک تقاضای تولید آن را افزایش داده و بازار آهن تهران و بازار آهن شادآباد همه روزه شاهد خرید و فروش عمدۀ لوله مانیسمان خواهد بود.

عالی برای شما

لوله مانیسمان با رده ۸۰؛

از لولۀ مانیسمان با رده ۸۰ در صنایع تحت فشار با حساسیت بسیار بالا مانند: صنایع نفت، گاز، نیروگاه‌های حرارتی و پتروشیمی‌ها استفاده می‌شود.

در این مقاله به شناخت لوله مانیسمان و کاربرد آن پرداخته شد سپس انواع لوله‌ها‌ از لحاظ رده و قیمت‌های یک رده مورد ارزیابی قرار گرفت. از آنجا که کاربرد این لوله در صنایع تحت فشار دارای حساسیت بسیار زیادی می‌باشد خرید یک لولۀ با کیفیت باید در دستور کار کارخانجات قرار گیرد. همچنین کاهش مخارج از دیگر دغدغه‌های صنایع به شمار می‌رود که خرید عمدۀ لولۀ مانیسمان و خرید لوله از بازار آهن به خصوص بازار آهن تهران و بازار آهن شاد آباد، تا حد بسیار زیادی از این دغدغه‌ها را کاهش خواهد داد.

در نظر داشته باشید برای انتخاب لولۀ مانیسمان با ردۀ استاندارد با متخصصین این امر به گفتمان بپردازید.